Waarom is een website voor bedrijven zo belangrijk?

brand

Er is weinig discussie meer over mogelijk: als ondernemer heb je vandaag de dag een website nodig. De traditionele kanalen om klanten te werven, zijn met de revolutie van het internet niet meer voldoende. Iedere potentiële klant kijkt voordat er zaken gedaan worden op je website. Dit kan om te kijken wat je bedrijf precies doet, om je betrouwbaarheid te peilen of misschien heb je een webshop waarop online aankopen gedaan worden. Het internet heeft een geheel nieuwe wereld geopend en is momenteel het belangrijkste instrument voor menig onderneming.

Online visitekaartje van je bedrijf

Visitekaartjes in het internettijdperk

De eerste indruk is altijd de belangrijkste. Maar die eerste indruk ontstaat vaak niet meer door rechtstreeks contact. Het eerste contact dat klanten hebben met jou is via jouw website. Als je website er niet professioneel uitziet en gebruiksvriendelijk is, zal ook de eerste indruk negatief zijn. Een website kan het imago van jouw bedrijf maken of breken. Daarnaast is een herkenbare websitenaam heel belangrijk. Mensen kunnen veel beter een websitenaam onthouden dan bijvoorbeeld een telefoonnummer of adres. Enkel voor deze indruk is een website al de moeite waard. En veel heb je er niet voor nodig, een internetverbinding is voldoende. Internet en tv vergelijken is dan ook het eerste wat je als beginnende ondernemer moet doen. Daarmee, of met alleen internet, kies je de beste of voordeligste provider en gaat de wereld voor jouw onderneming open. Hoe sneller jouw internet, hoe makkelijker je de website kunt bewerken.

Goede webshop betekent hogere omzet

Een webshop op een laptop, met een hand met een betaalkaart ernaast.

Bij zeer gespecialiseerde producten is een fysieke winkel of showroom nog wel nodig, maar heel veel producten kunnen ook louter online worden verkocht. De online aankopen van Nederlanders groeien jaarlijks met tientallen procenten. Wanneer het mogelijk is, begin dan een webshop. Mensen vinden tegenwoordig niets zo gemakkelijk als online shoppen. De kans dat klanten ontspannen vanuit eigen huis producten in je webshop bestellen, is vele malen hoger, dan dat ze fysiek een winkel bezoeken. Daarbij is je klantenpotentieel online ook veel groter. Je bent niet afhankelijk van een lokale klantenpotentieel, maar klanten vanuit het hele land of zelfs in heel Europa kunnen bij je bestellen. Om je webshop betrouwbaarder over te laten komen kan een online keurmerk voor webshops heel belangrijk zijn. Meld je met een webshop daarom altijd aan als lid van een keurmerk.

Nieuwe wijze van marketing

Klassieke marketing is niet minder relevant geworden, maar met internet is er een nieuwe vorm van marketing ontstaan. Met goede online marketing heb je alle mogelijkheden om je website naar een hoger niveau te tillen. Zo is het mogelijk om met de juiste online marketinginstrumenten je website in de top van de zoekresultaten te laten eindigen. Dit is erg belangrijk, omdat veel mensen niet meerdere pagina’s met zoekresultaten gaan doorspitten. Met online advertenties kun je met gepersonaliseerde banners en berichten een heel specifieke doelgroep aanspreken. Het vergt misschien enige kennis over online marketing, maar je kunt deze taak ook uitbesteden. Als een website een belangrijk onderdeel van je onderneming is, is dit zeker de moeite waard.

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.