Online geld verdienen in 2020: blijft hard werken

brand
Online geld verdienen is hard werken

Online geld verdienen in 2020: blijft hard werken

Online is al jaren groeiende en ook in 2020 zullen weer een hoop ondernemers hun toevlucht tot de digitale snelweg nemen in een poging succesvol zaken te doen. Dat is ook niet zo gek, want het aantal transacties via online kanalen neemt wereldwijd jaarlijks toe en waar de vraag groeit, groeit vaak ook het aanbod. Dat betekent echter zeker niet dat het geld voor het oprapen ligt. Sterker nog: online geld verdienen is hard werken. We helpen je graag op weg met een aantal tips om in 2020 online je boterham te verdienen.

Maak naam via branding

Met een goede branding-strategie zorg je ervoor dat het ‘verhaal’ van jouw bedrijf goed overkomt bij je klant. Kortom: de reden dat je elke dag uit je nest klimt om je klanten jouw producten of diensten aan te bieden. Er is vast – naast geld willen of moeten verdienen – een andere reden geweest voor het opzetten van jouw bedrijf. Communiceer deze reden(en) op een creatieve wijze met klanten en draag op die manier jouw bestaansrecht uit in je klantcommunicatie, bijvoorbeeld op je website. Het zal je wellicht verbazen, maar de meeste klanten kopen niet bij de partij met de laagste prijs in de markt. Ze baseren hun keuze ergens anders op. Die keuze beïnvloed je met branding. Daarmee bouw je aan klantenbinding en klantloyaliteit.

Draag je toegevoegde waarde uit

Het uitdragen van de waarde die je toevoegt vanuit klantperspectief is eigenlijk de andere kant van de branding-medaille. Waar branding voornamelijk uitgaat van jezelf en je bedrijf(waarom bestaat mijn bedrijf, waarvoor sta ik, wat wil ik bereiken met mijn ondernemerschap), denk je bij het uitdragen van je toegevoegde waarde voornamelijk uit klantperspectief. Waarom zou een klant nu juist bij jou moeten kopen? Wat bied jij extra ten opzichte van je concurrenten? En waarom is dat waardevol in het leven van de klant? Benoem de antwoorden op deze vragen (en belangrijker nog: kom je beloftes na) concreet in je klantcommunicatie en draag ook zorg voor een goed after-sales-traject. Check dus of klanten tevreden zijn met de manier waarop ze door jou geholpen zijn en of de waarde die je hebt beloofd, ook op die manier is ervaren door jouw klanten.

Zet jezelf in de markt

Ook in 2020 zijn er nog steeds ondernemers die denken dat ze wegkomen met het zelf bouwen van een website of webshop en dan achterover leunen, wachtend op orders die nooit gaan komen. Het is hetzelfde als het openzetten van de voordeur van je winkel zonder dat er een bord aan de pui hangt en zonder dat er iets in de etalage staat. Als je niet roept dat je bestaat, komt er niemand kijken. En met het groeiend aantal online ondernemers, groeit ook het belang van online marketing. Er zijn ontzettend veel online marketingtools beschikbaar en voor wie totaal onervaren is, zijn er ook goede trainingen beschikbaar. Realiseer je wel dat je het zonder een gedegen marketingstrategie (denk aan e-mailmarketing, een SEO-strategie, actief zijn op social media en influencers inzetten) niet meer gaat rooien. Je concurreert online namelijk niet met de winkels links en rechts naast je, maar met Amazon, bol.com en Coolblue. Serieuze concurrentie, dus.

Denk vanuit je passie

Tot slot, bij alles wat je doet: als je het alleen doet om snel rijk te worden, vergeet het dan maar. Online geld verdienen is en blijft hard werken en jezelf onderscheiden wordt ieder jaar een grotere uitdaging. Dat betekent niet dat het onmogelijk is, maar het helpt enorm als je iets aanbiedt of verkoopt waar je gepassioneerd over bent. De hele dag ontzettend druk zijn met iets waar je hart ligt, dat is immers best goed vol te houden. De aanhouder wint, ook online, maar dat aanhouden moet je wel gemotiveerd kunnen volhouden. Volg dus altijd je passie.

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

1 Reactie
  • Lisa Verdienen schreef:

    Ondernemen is altijd hard werken. Mensen beschouwen het vaak als een hobby en realizeren zich niet dat het net als een normale baan fulltime is, en vaak nog veel meer tijd kost.

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *