

B2B Contentmarketing
Topic
Bij B2B contentmarketing (of content marketing, met spatie) focus je je als bedrijf op de informatiebehoefte van je zakelijke doelgroep en speel je daar op in met waardevolle content om nieuwe relaties en bestaande klanten te binden. Het betekent een afscheid van schreeuwerige advertenties en je als bedrijf positief onderscheiden door echt te helpen. De doelgroep wordt vaak beschreven in een zogeheten buyer persona waarin alle kenmerken, doelen, vraagstukken, mediagedrag en meningen worden vastgelegd. Essentieel aan B2B contentmarketing is het erkennen dat fysieke marketing (de binnendienst bellen, bezoek van de vertegenwoordiger) geleidelijk aan wordt vervangen door online communicatie (de website, FAQ, artikelen). Contentmarketing staat binnen B2B meer dan B2C centraal in de klantbeleving, vanwege de grotere informatiebehoefte.


Zo plaats je contentmarketing in jouw organisatie

Hoe werkt contentmarketing in het MKB?
Wil je Online Groeien? Ontvang onze nieuwsbrief

Tekstschrijver, SEO-schrijver of content marketeer: wat zijn de verschillen?

Facebook content ideëen – Wat plaats je eigenlijk op je Facebookpagina? 41 tips voor Facebookberichten met meer interactie

Hoger in Google met super content: zo doe je dat snel en effectief

Welke content zet je in per social mediakanaal? De 5 grootste kanalen bekeken

Google goes ERP: Vogsy toegevoegd aan G suite

Waar let een SEO-tekstschrijver op?

3 Soorten content marketing uitgelicht

Whitepaper marketing – Het antwoord dat je echt wil lezen

Review marketing: Zo krijg je veel meer en betere reviews

De kruisbestuiving tussen search, het privé domein en applicaties

Werkspot: groeien met contentmarketing
