

B2B Contentmarketing
Topic
Bij B2B contentmarketing (of content marketing, met spatie) focus je je als bedrijf op de informatiebehoefte van je zakelijke doelgroep en speel je daar op in met waardevolle content om nieuwe relaties en bestaande klanten te binden. Het betekent een afscheid van schreeuwerige advertenties en je als bedrijf positief onderscheiden door echt te helpen. De doelgroep wordt vaak beschreven in een zogeheten buyer persona waarin alle kenmerken, doelen, vraagstukken, mediagedrag en meningen worden vastgelegd. Essentieel aan B2B contentmarketing is het erkennen dat fysieke marketing (de binnendienst bellen, bezoek van de vertegenwoordiger) geleidelijk aan wordt vervangen door online communicatie (de website, FAQ, artikelen). Contentmarketing staat binnen B2B meer dan B2C centraal in de klantbeleving, vanwege de grotere informatiebehoefte.


Viral marketing: waarom, hoe en wat

GASTBLOG – Content Marketing Trends 2018
Scherpe B2B-content? Ontvang onze nieuwsbrief

Branded content en de verschillen met content marketing en native advertising

Storytelling als marketingmiddel: wat een goed verhaal

De revolutie van marketing content: van campagne naar uitgeverij

Bronvermelding voor bloggers: zo voorkom je fake news en “wij van WC-eend”

Zo plaats je contentmarketing in jouw organisatie

Hoe werkt contentmarketing in het MKB?

Tekstschrijver, SEO-schrijver of content marketeer: wat zijn de verschillen?

Facebook content ideëen – Wat plaats je eigenlijk op je Facebookpagina? 41 tips voor Facebookberichten met meer interactie

Hoger in Google met super content: zo doe je dat snel en effectief
Welke content zet je in per social mediakanaal? De 5 grootste kanalen bekeken

Waar let een SEO-tekstschrijver op?
