

B2B Contentmarketing
Topic
Bij B2B contentmarketing (of content marketing, met spatie) focus je je als bedrijf op de informatiebehoefte van je zakelijke doelgroep en speel je daar op in met waardevolle content om nieuwe relaties en bestaande klanten te binden. Het betekent een afscheid van schreeuwerige advertenties en je als bedrijf positief onderscheiden door echt te helpen. De doelgroep wordt vaak beschreven in een zogeheten buyer persona waarin alle kenmerken, doelen, vraagstukken, mediagedrag en meningen worden vastgelegd. Essentieel aan B2B contentmarketing is het erkennen dat fysieke marketing (de binnendienst bellen, bezoek van de vertegenwoordiger) geleidelijk aan wordt vervangen door online communicatie (de website, FAQ, artikelen). Contentmarketing staat binnen B2B meer dan B2C centraal in de klantbeleving, vanwege de grotere informatiebehoefte.


Direct mail effectief inzetten

E-health: de medische zorg van de toekomst
Scherpe B2B-content? Ontvang onze nieuwsbrief

NederlandReview: reviews van alle bedrijven in Nederland

Praktische tips voor een linkbuildingstrategie

7 tips voor een betere IT Security Strategy

Online recruitment content: scherpe teksten om je kandidaten te verleiden

Whitepaper marketing: Hoe haal je meer effect uit je whitepaper?4 praktijktips

Hoger komen in Google in 2019? Focus op content

Wat is CRM?

Hoe optimaliseer je een landingspagina? – 9 praktische tips

Datagedreven marketing en de keuze voor affiliate marketing

Praktische tips voor een succesvolle marketingcampagne op Instagram

BusinessRocketeer: ‘Veel mkb-bedrijven laten grote kansen online liggen’ [interview]
