

B2B Contentmarketing
Topic
Bij B2B contentmarketing (of content marketing, met spatie) focus je je als bedrijf op de informatiebehoefte van je zakelijke doelgroep en speel je daar op in met waardevolle content om nieuwe relaties en bestaande klanten te binden. Het betekent een afscheid van schreeuwerige advertenties en je als bedrijf positief onderscheiden door echt te helpen. De doelgroep wordt vaak beschreven in een zogeheten buyer persona waarin alle kenmerken, doelen, vraagstukken, mediagedrag en meningen worden vastgelegd. Essentieel aan B2B contentmarketing is het erkennen dat fysieke marketing (de binnendienst bellen, bezoek van de vertegenwoordiger) geleidelijk aan wordt vervangen door online communicatie (de website, FAQ, artikelen). Contentmarketing staat binnen B2B meer dan B2C centraal in de klantbeleving, vanwege de grotere informatiebehoefte.


TreeClicks: klimaatverandering bestrijden via de digitale snelweg

Sponsored content tips voor adverteerders
Wil je Online Groeien? Ontvang onze nieuwsbrief

Waarom is een website voor bedrijven zo belangrijk?

De kracht van SEO influencer marketing

Creatief gebruik van emoticons in marketingcampagnes

Contentmarketing in de financiële sector

Contentmarketing naslagwerk voor de content coördinator

De werkplek van het bedrijf van nu

Aan Office 2019 komen op een legale én betaalbare manier – zo werkt het

Linkbuilding en Google updates: belang en samenhang

Whitepaper marketing: zo zet je je whitepaper in de markt

De white paper bakker bakt ze bruin

PODCAST: Luisterdoc Spraaksynthese – aparaten die praten
