

B2B Contentmarketing
Topic
Bij B2B contentmarketing (of content marketing, met spatie) focus je je als bedrijf op de informatiebehoefte van je zakelijke doelgroep en speel je daar op in met waardevolle content om nieuwe relaties en bestaande klanten te binden. Het betekent een afscheid van schreeuwerige advertenties en je als bedrijf positief onderscheiden door echt te helpen. De doelgroep wordt vaak beschreven in een zogeheten buyer persona waarin alle kenmerken, doelen, vraagstukken, mediagedrag en meningen worden vastgelegd. Essentieel aan B2B contentmarketing is het erkennen dat fysieke marketing (de binnendienst bellen, bezoek van de vertegenwoordiger) geleidelijk aan wordt vervangen door online communicatie (de website, FAQ, artikelen). Contentmarketing staat binnen B2B meer dan B2C centraal in de klantbeleving, vanwege de grotere informatiebehoefte.


10 redenen om te bloggen in 2021

Zakelijk podcasten: hoe doe je dat?
Scherpe B2B-content? Ontvang onze nieuwsbrief

Werken met een contentmarketingstrategie, wat levert dat op?

Slim gebruik maken van Google Trends: hoe doe je dat?

De kunst van restaurant marketing

Wat zijn de belangrijkste SEO trends en ontwikkelingen voor 2020?

Luxe verpakkingen interessant voor webshops? Ja!

Als ondernemer slim je mobiele abonnement kiezen

Recruitment marketing? Content voor LinkedIn, Google en Facebook

Meer transparantie door internet

Investeren in je eigen bedrijf

TreeClicks: klimaatverandering bestrijden via de digitale snelweg

Sponsored content tips voor adverteerders
