Social media groeit: er komen steeds meer verschillende social media bij

Welke content zet je in per social mediakanaal? De 5 grootste kanalen bekeken

Gastblog door Thijs Maas van Causeffect.nl

De term ‘COPE’ is iets waar veel bedrijven online gebruik van maken. COPE staat voor: Create Once, Publish Everywhere. Oftewel creëer één bericht en deel het via elk social mediakanaal waar jouw bedrijf gebruik van maakt. Laten we hier direct een eind aan maken! Elk social mediakanaal is uniek en heeft een andere doelstelling. Dat betekent dat voor elk social mediakanaal ook unieke content ontwikkeld moet worden. In dit blog lees je welke content je per social mediakanaal kunt toepassen.  (meer…)

    magento webshop

    Magento: wat is het precies en waarom zou je ervoor kiezen?

    Gastblog door Shadowis

    U heeft er vast wel eens van gehoord, een “Magento Webshop” maar wat is dat nu precies? Waarom vinden webshopeigenaren dit zo geweldig?  (meer…)

      YouTube_Marketing_Tips

      7 effectieve YouTube marketing tips

      Of je nu een merk bent, een vlogger of social celebrity, het geheim van succes op YouTube draait maar om één ding: views. Naar mate je views omhoog gaan zal je meer en meer (nieuwe) kijkers gaan aantrekken.

      (meer…)

        3-typen-contentmarketing

        3 Soorten content marketing uitgelicht

        Gastblog door Kevin Vertommen van Fuseo.be

        Bij het woord content marketing denken de meeste mensen aan een eenvoudige blog gevuld met artikels. Dat is slechts een klein deel van het verhaal. Content marketing biedt immers veel meer mogelijkheden. Daarom zetten we 3 soorten content marketing in de spotlight.

        (meer…)

          optimaliseren-voor-rankbrain-google

          Optimaliseren voor RankBrain?

          Gastblog door Romano Groenewoud van SEOgeek

          RankBrain is een van de meest nieuwe en interessante algoritmes die Google sinds kort gebruikt om de beste zoekresultaten te krijgen. RankBrain wordt met name gebruikt voor het optimaliseren van zoekresultaten in Google door het omzetten van ingetypte leestekens tot zinnen die de computer, en Google, kunnen begrijpen. Kort gezegd is RankBrain daarom net als het menselijk brein: het ziet, het decodeert en het organiseert, en geeft vervolgens een hopelijk (voldoende) antwoord.De respons van Google is natuurlijk net als in ons brein afhankelijk van in hoeverre de ontvangen informatie juist is gedecodeerd en georganiseerd. Snijdt de zoekopdracht wel hout?

          (meer…)

            datavisualisatie-contentmarketing

            Datavisualisatie: een contentmarketing trend waar je niet meer omheen kunt

            Gastblog door Michael Slender van sim-only-internet.nl

            De moderne online marketeer heeft toegang tot een grote hoeveelheid ongestructureerde data die eerder voor chaos zorgt dan betekenisvolle inzichten. Voor een marketeer is data essentieel om erachter te komen wie wat koopt, wanneer er gekocht wordt en hoe de doelgroep het beste bereikt kan worden. Het wordt ook gebruikt als onderdeel van de content marketing strategie om hoger in Google te komen, meer bezoekers naar een website te krijgen terwijl het ondertussen bijdraagt aan de branding van het merk. Datavisualisatie is de visuele manier waarop data gepresenteerd wordt waardoor de lezer de informatie eenvoudiger tot zich kan nemen.
            (meer…)