Social media voor non profit - stichtingen en goede doelen

Gastblog: Social media voor stichtingen en non-profit

Social media, wie kent het tegenwoordig niet? Diverse platformen waarop men van alles kan delen. Van foto’s en video’s tot aan een klacht, tegenwoordig wordt alles gedeeld. Ook bedrijven maken hier gretig gebruik van. Acties, sponsorberichten, alles wordt benut door een bedrijf om zoveel mogelijk awareness te creëren. Maar waar de grote bedrijven sponsorberichten kunnen kopen of spullen weg kunnen geven door middel van like & share acties, is het voor een stichting veel moeilijker om de juiste content te bepalen voor het publiek. (meer…)

    Social media groeit: er komen steeds meer verschillende social media bij

    Welke content zet je in per social mediakanaal? De 5 grootste kanalen bekeken

    Gastblog door Thijs Maas van Causeffect.nl

    De term ‘COPE’ is iets waar veel bedrijven online gebruik van maken. COPE staat voor: Create Once, Publish Everywhere. Oftewel creëer één bericht en deel het via elk social mediakanaal waar jouw bedrijf gebruik van maakt. Laten we hier direct een eind aan maken! Elk social mediakanaal is uniek en heeft een andere doelstelling. Dat betekent dat voor elk social mediakanaal ook unieke content ontwikkeld moet worden. In dit blog lees je welke content je per social mediakanaal kunt toepassen.  (meer…)

      magento webshop

      Magento: wat is het precies en waarom zou je ervoor kiezen?

      Gastblog door Shadowis

      U heeft er vast wel eens van gehoord, een “Magento Webshop” maar wat is dat nu precies? Waarom vinden webshopeigenaren dit zo geweldig?  (meer…)

        YouTube_Marketing_Tips

        7 effectieve YouTube marketing tips

        Of je nu een merk bent, een vlogger of social celebrity, het geheim van succes op YouTube draait maar om één ding: views. Naar mate je views omhoog gaan zal je meer en meer (nieuwe) kijkers gaan aantrekken.

        (meer…)

          3-typen-contentmarketing

          3 Soorten content marketing uitgelicht

          Gastblog door Kevin Vertommen van Fuseo.be

          Bij het woord content marketing denken de meeste mensen aan een eenvoudige blog gevuld met artikels. Dat is slechts een klein deel van het verhaal. Content marketing biedt immers veel meer mogelijkheden. Daarom zetten we 3 soorten content marketing in de spotlight.

          (meer…)

            optimaliseren-voor-rankbrain-google

            Optimaliseren voor RankBrain?

            Gastblog door Romano Groenewoud van SEOgeek

            RankBrain is een van de meest nieuwe en interessante algoritmes die Google sinds kort gebruikt om de beste zoekresultaten te krijgen. RankBrain wordt met name gebruikt voor het optimaliseren van zoekresultaten in Google door het omzetten van ingetypte leestekens tot zinnen die de computer, en Google, kunnen begrijpen. Kort gezegd is RankBrain daarom net als het menselijk brein: het ziet, het decodeert en het organiseert, en geeft vervolgens een hopelijk (voldoende) antwoord.De respons van Google is natuurlijk net als in ons brein afhankelijk van in hoeverre de ontvangen informatie juist is gedecodeerd en georganiseerd. Snijdt de zoekopdracht wel hout?

            (meer…)