Een plaatje zegt meer dan duizend woorden: hoe optimaliseer je afbeeldingen voor je website?

Afbeeldingen zijn ontzettend belangrijk zijn voor een website. Maar hoe optimaliseer je ze zodat ze jouw website zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn?
Hier lees je meer over de inzet van de website als marketingmiddel. Vroeger niet meer dan een online visitekaartje, vandaag de dag is de website de spil in de marketing online én offline. Iedere radiocommercial, tv-spot en banner verwijst je naar de website. Een website is net als een huis: nooit af. Techniek blijft doorontwikkelen, net als de noodzaak van content. Daarom is het belangrijk om altijd voor ogen te hebben wat je met de website wilt bereiken. Wanneer zijn de gemaakte kosten goed besteed? Bloeise ondersteunt volledig met het laten maken van een website: van online strategie, content tot organisatorische invulling.
Afbeeldingen zijn ontzettend belangrijk zijn voor een website. Maar hoe optimaliseer je ze zodat ze jouw website zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn?
Online goed zichtbaar en vindbaar zijn is tegenwoordig één van de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle onderneming en dat begint met het bouwen van een goede website. Er zijn tal van mogelijkheden om websites te bouwen of laten bouwen, waarbij het zelf maken van je website uiteraard altijd goedkoper is dan een professional inschakelen. Veel starters kiezen er daarom voor om te starten met een zelfgemaakte site via een hulpprogramma zoals WordPress. Vaak komen ze er echter na verloop van tijd achter dat, ook met hulp van WordPress, een goede website maken geen eenvoudig klusje is. Er zijn namelijk een…
Wie een zoekopdracht op Google intypt, krijgt – als er genoeg informatie beschikbaar is – aan de rechterkant een overzicht van de meest relevante informatie te zien. Op die manier vindt de gebruiker altijd waar hij of zij naar op zoek is. Daar kun je als online marketeer of ondernemer ook van profiteren. Google profileert zich steeds meer als antwoordenmachine. Dat merk je helemaal wanneer je op je mobiel zoekt naar een acteur, zoals Sean Connery. Google geef een overzicht uit Wikipedia, films, video-resultaten van YouTube, verwante acteurs… pas veel verder vind je de eerste echte zoekresultaten. Dit heet de…
Er is weinig discussie meer over mogelijk: als ondernemer heb je vandaag de dag een website nodig. De traditionele kanalen om klanten te werven, zijn met de revolutie van het internet niet meer voldoende. Iedere potentiële klant kijkt voordat er zaken gedaan worden op je website. Dit kan om te kijken wat je bedrijf precies doet, om je betrouwbaarheid te peilen of misschien heb je een webshop waarop online aankopen gedaan worden. Het internet heeft een geheel nieuwe wereld geopend en is momenteel het belangrijkste instrument voor menig onderneming.
Het belang van webhosting wordt vaak onderschat. In dit artikel zetten wij de belangrijkste redenen op een rijtje om te investeren in een goede webhosting!
Gastblog door Jannick Nijholt van SoHosted WordPress is het meest gebruikte CMS (Content Management Systeem) door websites wereldwijd, alleen zijn nog niet alle website eigenaren op de hoogte hoe ze hun WordPress website sneller kunnen maken. Een snelle website is belangrijk omdat snelle websites hoger in de zoekresultaten komen van zoekmachines en omdat bezoekers een snelle website minder snel verlaten. In dit gastblog raad ik je twee plug-ins aan die ervoor kunnen zorgen dat jouw WordPress website razendsnel wordt.
Het hebben van een correcte websitestructuur is cruciaal voor zowel je gebruikersvriendelijkheid als SEO. Veel websites missen dit waardoor de bezoekers niet kunnen vinden waar ze naar op zoek waren. Dit heeft uiteindelijk dus ook een grote impact op de conversieratio van een website. Daarnaast gebruikt Google ook je websitestructuur en interne links om je website te crawlen. Wanneer Google, door je websitestructuur, een aantal pagina’s niet kan vinden is dit een gemiste kans. In dit artikel neem ik je mee in de websitestructuur. Ik leg uit wat het is en waarom dit belangrijk voor je gebruikers en SEO is.
Voor veel startende ondernemers is het neerzetten van een mooie, professionele en vooral goed vindbare website een blok aan het been. Een slechte online aanwezigheid is vandaag de dag funest voor elke onderneming, in welke branche je ook werkzaam bent. Een website kopen bij een professionele designer kan duizenden euro’s kosten, maar er is ook goed nieuws: je kunt verrassend eenvoudig zelf je website maken, ook als je geen ervaring hebt. Twee bekende webdiensten die startende ondernemers helpen met hun eigen website zijn Jimdo en JouwWeb. We leggen deze opties voor je naast elkaar.
Websites zijn zwaar onderhevig aan trends. Zeker op het gebied van marketing en design. Als jouw website al jaren niet meer is vernieuwd, is het waarschijnlijk tijd voor een opfrisbeurt. Je meldt je bij een webdesignbureau, laat een nieuw ontwerp maken, gebruikt deze en dan kom je erachter: het converteert totaal niet. Hoe kan dat nu? Waarschijnlijk komt dat doordat jouw marketing en webdesign niet op elkaar aansluiten. Bloeise legt uit hoe je ervoor zorgt dat webdesign en marketing naadloos in elkaar overlopen.
Als de opkomst van bedrijven als bol.com en Amazon ons één ding heeft geleerd, dan is het wel dat online zonder enige twijfel de toekomst heeft. De moderne ondernemer heeft dat niet pas sinds gisteren, maar al jaren geleden begrepen, en houdt er een doordachte online marketing strategie op na.
Doe-het-zelven is helemaal in. Dat wil zeggen: zelf je eigen website bouwen (en onderhouden). Een veel gebruikt systeem is WordPress, een systeem dat vroeger vooral werd gebruikt voor weblogs. Nu is het een complete websitebouwer. Helaas is WordPress soms behoorlijk complex. Er is enige kennis van programmeren benodigd en sommige mogelijkheden zijn net iets te uitgebreid. Daarom zijn we op zoek gegaan naar de beste alternatieven voor WordPress.
Een hoge conversie behalen is een van de speerpunten van veel organisaties. Dit kan op het gebied van telefonische marketing zijn, maar bijvoorbeeld ook op je website. Het komt zeer geregeld voor dat organisaties een website hebben, waar bezoekers uiteindelijk niets kopen. Dit is zonde, want iedere bezoeker is immers een potentiële klant. In het bijzonder wanneer de bezoeker meerdere pagina’s bekijkt, alvorens hij of zij de website verlaat. Er zijn verschillende manieren om de conversie van je website te verhogen. In dit artikel geven we je drie handige tips om hieraan bij te dragen. Houd er overigens rekening mee…
Wie een eigen webshop wil starten, loopt er al snel tegen aan: zakelijk een pakket versturen. Het kost te veel tijd en geld om dagelijks bij het postkantoor te staan met tientallen dozen. Daarom is het beter een vaste verzenddienst te kiezen die het verzenden uit handen neemt.
Ieder bedrijf dat meerdere vacatures per jaar te vullen heeft, heeft er inmiddels wel eentje: de werken-bij-pagina. Op zo’n pagina leg je uit hoe het is om bij jouw onderneming te werken, wat je van nieuw personeel verwacht en natuurlijk hoe mensen bij jou kunnen solliciteren. Uiteraard toon je er ook je openstaande vacatures. Maar aangezien tegenwoordig ieder bedrijf van MKB-formaat of groter wel zo’n pagina heeft, hoe zorg je er dan voor dat die van jou opvalt en de aandacht van de betere werkzoekenden trekt? We geven je vier praktische tips om jouw werken-bij-pagina een paar kwaliteitsniveautjes hoger te…
Als je denkt aan een tuincentrum, denk je misschien niet als eerste aan online marketing. Toch is online marketing ook in de tuinbranche een belangrijke tool om nieuwe klanten te werven en om meer omzet te genereren. De tijd van visitekaartjes is nu echt voorbij: de klant vindt het tuinbedrijf op het internet. Maar hoe zorgen tuincentra, hoveniers, bloemisten en leveranciers er nu voor dat ze worden gevonden?
Een website is als een huis dat te koop staat. Techniek zorgt voor de fundering, content voor de inrichting, en marketing is de manier waarop je het huis precies verkoopt. Wil je je online recruitment website of werken-bij-pagina optimaal laten werken? Neem dan deze zeven zaken in ogenschouw. Voor de bezoekers, maar ook voor jou. Je moet gemakkelijk met de website kunnen werken, zodat het bijwerken van een vacature jou bijvoorbeeld geen uren tijd kost. Dit zijn technische vereisten voor de websitebouwer met de bijbehorende argumenten vanuit HR.
Het internet maakt alles bereikbaar. Dat betekent voor bedrijven meer kansen in nieuwe markten, maar ook meer bedreigingen van nieuwe concurrenten. Zo is het ook voor recruitment. Je kunt sneller mensen vinden en bereiken, maar dat geldt ook voor je concullega’s die in dezelfde talentenpoel vissen. Zeker in de Randstad moet je niet alleen een marktconform aanbod doen, maar ook een geweldige baan in een leuke werkomgeving promoten. Website Je website is de spil in online recruitment. Het is jouw kanaal waarop je zonder enige advertentiekosten jouw bedrijf en vacatures onder de aandacht brengt. Precies zoals jij wilt. Want gratis…
Dat we met nieuwe privacy-wetgeving te maken hebben, zal iedere Nederlander die niet onder een steen leeft inmiddels wel weten. Als je er binnen je eigen organisatie niet mee te maken hebt, dan heb je vast een e-mailtje of twintig ontvangen van alle bedrijven waarmee je ooit zaken hebt gedaan. Ze hebben hun privacy-overeenkomst gewijzigd. Maar dat is niet alles wat je moet aanpassen. Online recruitment doet heel veel met persoonsgegevens: van een eerste reactie tot bevestiging van het contract. In dit blog leer je hoe het precies zit en krijg je een helder stappenplan om ook jouw online recruitment AVG-compliant…
Online shoppen wordt steeds populairder. Het is dus niet zo gek dat steeds meer ondernemers kiezen voor een webshop gericht op consumenten, oftewel B2C e-commerce. Maar het opzetten van een webshop is niet altijd even makkelijk. Veel beginnende ondernemers hebben weinig budget, kennis en ervaring. En dat zorgt ervoor dat het verwachte of gehoopte succes niet wordt behaald. Hoe kun jij ervoor zorgen dat jouw webshop wel een succes wordt?
In deze tijd wordt het gebruikelijker om je zaken zelf te doen: van je vakantie boeken of afval scheiden tot je eigen verzekeringen en hyptoheek afsluiten. Voor zzp’ers komt daar nog een lading aan taken bij, waaronder je website bijhouden met WordPress.
Tekst zonder beeld trekt minder de aandacht. Daar ben ik na zeven dagen zonder headerfoto’s op de website wel achter. Mijn WordPress template werd niet meer bijgewerkt. Daarmee kregen bezoekers niet meer het totale plaatje. En dat is niet bevorderlijk voor de communicatiekracht. Een blik op beeldmateriaal. Een foto kan meer vertellen dan 1000 woorden. Maar daar boven? Een foto met een persoon erop valt meer op dan zonder persoon. Een halfnaakt persoon doet het weer beter dan een bedekt persoon. Video werkt weer beter dan stilstaand beeld. De laatste overtreffende stap kun jezelf wel invullen.
Gastblog door Ramon van der Roest Reviews kunnen zorgen voor meer dan 50 procent conversiestijging. Daarbij laat 90 procent zich beïnvloeden door het lezen van een positieve review. Waarom kom je dan toch zo vaak webshops tegen met producten zonder reviews? Dat gaat ten koste van heel veel potentiële omzet. Terwijl review marketing juist één van de makkelijkste conversieverhogers kan zijn, zo blijkt uit de infographic hieronder die door de site kortingscodesite bespaardeals is gemaakt.
Gastblog door Desirée Boon, student Communicatie In Nederland neemt het gebruik van WhatsApp toe, zo’n 8,7 miljoen Nederlanders hebben de App inmiddels gedownload. Een zichtbare ontwikkeling is dat steeds meer bedrijven op zoek gaan naar de mogelijkheden om WhatsApp zakelijk in te zetten. WhatsApp marketing: de gratis app is met name geschikt om het bereik en service van bedrijven te vergroten. De app is sinds 2009 te downloaden op iedere SmartPhone. Eerst was het alleen mogelijk om berichten te versturen, maar de applicatie gaat met het share-tijdperk mee. Het versturen van foto’s, geluidsopnames, video’s en contacten behoren al tot de…
Gastblog door Tineke Hendriks van Warbij van JVH webbouw Waarom is een gymzaal vaak blauw? Waarom staan de duurste producten altijd op ooghoogte? Overal zit een strategie achter. Een gymzaal is vaak blauw omdat studies hebben uitgewezen dat gewichtheffers door het zien van de kleur blauw zwaardere gewichten kunnen tillen. Zo hebben ook kleuren een grote invloed op de keuze van consumenten. 60 tot 80 procent van alle aankoopbeslissingen worden op basis van kleur gemaakt.
De fase dat een website slechts je visitekaartje is, is allang voorbij. Je website is een bedrijfsmiddel om je ondernemingsdoelstellingen mee te behalen, en vaak het middelpunt voor je marketing acties of maretingcampagnes. Kleine bedrijven en organisaties kampen vaak met het website onderhoud: het zijn meerdere taken die te pas en vooral te onpas erbij komen. Vanuit mijn werkervaring een aantal praktische tips om je website als klein bedrijf gemakkelijker te onderhouden.
Matt Cutts werkt als hoofd van het Google webspam team. Hij beantwoord regelmatig vragen van bedrijven over hun positie in Google en kondigt veranderingen aan die gevolgen hebben voor zoekmachine optimalisatie. Zoals Matt Cutts in de video uitlegt, zorgt een verouderde website met een oud design en oude content voor een teleurstellende gebruikerservaring. Nieuwere sites die er hard aan werken om een betere positie in Google te bemachtigen, zorgen voor een betere site met verse content. Website onderhoud Een website is als een huis: nooit af. Om je positie te behouden in Google blijft het onderhouden van je website een…