Social media groeit: er komen steeds meer verschillende social media bij

Welke content zet je in per social mediakanaal? De 5 grootste kanalen bekeken

Gastblog door Thijs Maas van Causeffect.nl

De term ‘COPE’ is iets waar veel bedrijven online gebruik van maken. COPE staat voor: Create Once, Publish Everywhere. Oftewel creëer één bericht en deel het via elk social mediakanaal waar jouw bedrijf gebruik van maakt. Laten we hier direct een eind aan maken! Elk social mediakanaal is uniek en heeft een andere doelstelling. Dat betekent dat voor elk social mediakanaal ook unieke content ontwikkeld moet worden. In dit blog lees je welke content je per social mediakanaal kunt toepassen.  (meer…)

    3-typen-contentmarketing

    3 Soorten content marketing uitgelicht

    Gastblog door Kevin Vertommen van Fuseo.be

    Bij het woord content marketing denken de meeste mensen aan een eenvoudige blog gevuld met artikels. Dat is slechts een klein deel van het verhaal. Content marketing biedt immers veel meer mogelijkheden. Daarom zetten we 3 soorten content marketing in de spotlight.

    (meer…)

      datavisualisatie-contentmarketing

      Datavisualisatie: een contentmarketing trend waar je niet meer omheen kunt

      Gastblog door Michael Slender van sim-only-internet.nl

      De moderne online marketeer heeft toegang tot een grote hoeveelheid ongestructureerde data die eerder voor chaos zorgt dan betekenisvolle inzichten. Voor een marketeer is data essentieel om erachter te komen wie wat koopt, wanneer er gekocht wordt en hoe de doelgroep het beste bereikt kan worden. Het wordt ook gebruikt als onderdeel van de content marketing strategie om hoger in Google te komen, meer bezoekers naar een website te krijgen terwijl het ondertussen bijdraagt aan de branding van het merk. Datavisualisatie is de visuele manier waarop data gepresenteerd wordt waardoor de lezer de informatie eenvoudiger tot zich kan nemen.
      (meer…)

        Blogservice B2B en B2C

        Hoe haal je meer omzet uit je blog?

        Gastblog door Jordi Bron van Contany

        Je hoort natuurlijk te bloggen voor je lezer en niet voor Google of puur voor de eigen winst. Maar uiteindelijk wil je toch eigen bedrijfsdoelen nastreven. Hoe kun je meer omzet uit je blog halen, zonder de lezer te veel te pushen?

        Voor we deze vraag beantwoorden en tips geven, leggen we eerst kort uit hoe bloggen precies werkt. Sommigen denken bij bloggen niet verder dan af en toe wat leuks op een pagina posten. Bloggen is nog zoveel meer dan dat, gelukkig zien steeds meer bedrijven dat in.

        (meer…)

          juiste-content-schrijven-greencreatives-nl-gras-schrijven

          De juiste content schrijven? Wees kort en bondig

          Gastblog door Myrthe Kuipers van greencreatives.nl 

          De juiste content schrijven? Hoe lang moet het blogartikel dan zijn? Als het aankomt op het aantal woorden zijn er uiteenlopende meningen over wat goed zou zijn voor een effectieve content marketing strategie. Aangezien er geen eenduidige regels bestaan, wordt veelal aangenomen dat meer content beter is voor de zoekresultaten. Er wordt steeds meer geschreven en steeds frequenter gepubliceerd. Maar is dit wel nodig? Meer content betekent niet automatisch dat de kwaliteit van de content goed is. Soms is korte en bondige content de meest geschikte manier om jouw doelgroep iets bij te brengen. Niemand gaat een blogartikel niet lezen omdat het te kort is, terwijl er juist wel sprake is van het omgekeerde. Graag bespreek ik daarom een aantal misvattingen over content marketing met je. Want meer is niet altijd beter. (meer…)

            b2b-whitepaper-marketing-tips-en-stappenplan

            Whitepaper – het antwoord dat je echt wil lezen

            Je zoekt naar informatie, vindt een geweldig document en je vult snel je contactinfo in zodat je de PDF per mail krijgt. Voor bedrijven is de whitepaper een manier om kennis te tonen en potentiële klanten aan te spreken. Een whitepaper werkt vooral goed bij producten met een langere customer journeys, zoals financiële producten, in de B2B-markt en duurdere consumentenproducten zoals auto’s en beveiligingssystemen. (meer…)