Marketing content revolutie - denk als een uitgever

De revolutie van marketing content: van campagne naar uitgeverij

De consument van vandaag is mondiger en kritischer. Klakkeloos mooie praatjes geloven gebeurt niet meer. Ze willen gewoon goed geïnformeerd worden. Daardoor evolueert de focus van bedrijven: van verkoopgericht of marketinggericht, naar klantgericht. De marketeer van nu kan niet meer vertrouwen op het bombarderen met reclameboodschappen. Ze moeten een doorlopend, goedlopend verhaal hebben. Precies zoals een uitgever.

(meer…)

    Bronvermelding bloggen - thought leadership en geen censorship

    Bronvermelding voor bloggers: zo voorkom je fake news en “wij van WC-eend”

    Steeds meer organisaties kiezen voor het bijhouden van een zakelijk blog op hun website. Daarmee krijg je nieuwe bezoekers naar je website via Google, houd je klanten betrokken bij je onderneming en positioneer je jezelf als kennisspecialist. Door wekelijks een nieuwe post toe te voegen, zullen bezoekers sneller bij je terugkeren. Het schrijven van blogberichten is helaas niet altijd even gemakkelijk. Het gaat om het vinden van onderwerpen die bij jouw bedrijf passen én die je doelgroep ook wil lezen. Je moet de juist schrijfstijl kunnen vinden, foutloos kunnen schrijven én wat je vertelt, moet ook kloppen. Je wilt immers niet door de mand vallen met je verhaal. Bronvermelding kan nogal een ding zijn, hier lees je hoe je hier als blogger mee omgaat. Voornaamste tip: vermeld je bronnen. Informatie wilt gedeeld worden.

    (meer…)

      Contentmarketing in je organisatie plaatsen doe je zo

      Zo plaats je contentmarketing in jouw organisatie

      Je directie begrijpt dat je vandaag de dag als bedrijf een goed verhaal moet kunnen vertellen. De marketingmanager ziet de groei in Google-verkeer graag komen en zegt steun toe op alle vlakken. En je hebt ook een zakelijke tekstschrijver gevonden die jouw bedrijf en markt begrijpt en jullie verhaal op de juiste manier neerpent. Maar in de prakijk? Collega’s hebben geen tijd voor een interview, feedback komt maanden later en dat bedrijfsblog blijft angstvallig stil. Vanuit de contentmarketing praktijk van Bloeise brengen we je meest belangrijke struikelblokken én tips om jouw contentmachine draaiend te houden.

      (meer…)

        Man met hand in het haar voor een laptop, met camera en filmmateriaal op de tafel

        Wat doet een content marketeer eigenlijk?

        Wie denkt dat een content marketeer zich voornamelijk focust op het schrijven van teksten, heeft het mis. Contentmarketing omvat alle content: naast tekst ook beeld zoals fotografie en video. En terwijl de nadruk in marketing nu ligt op online, ben je als content marketeer ook verantwoordelijk voor alle offline marketingmiddelen. Zoals: brochures, flyers, posters en productbladen. Als content marketeer zorg je niet alleen voor contentproductie, maar ook voor de contentstrategie en contentpromotie. Want al die content moet natuurlijk wel iets opleveren. In dit artikel vertellen we je meer over het werk van een content marketeer. Ook gaan we in op redenen om een content marketeer aan je team toe te voegen.
        (meer…)

          Veld vol met paardebloemen - verspreiding van je thought leadership

          Zakelijk bloggen uitbesteden? Zo doe je dat!

          Wellicht heb je in het verleden al eens overwogen om te starten met zakelijk bloggen. Welk bedrijf heeft immers nog geen blog op zijn website? Een blog biedt je als bedrijf de mogelijkheid om klanten aan je bedrijf te binden. Je kunt klanten bijvoorbeeld informeren over ontwikkelingen binnen je bedrijf. Ook kun je interessante content met ze delen! Voor de langere termijn is het starten van een zakelijke blog zeer interessant. De content die je op deze manier wekelijks of maandelijks aan je website toevoegt zal namelijk voor een betere positie in de zoekresultaten zorgen. Vaak blijkt zakelijk bloggen echter lastiger te zijn dan men op voorhand verwacht. In dit artikel vertellen we je hoe je zakelijk bloggen uit kunt besteden!
          (meer…)

            typemachine. Wat zijn de verschillen tussen tekstschrijvers en seo-schrijvers

            Tekstschrijver, SEO-schrijver of content marketeer: wat zijn de verschillen?

            Ben je op zoek naar een specialist voor het schrijven van (web)teksten? Waarschijnlijk ben je dan al verschillende beroepsomschrijvingen tegengekomen! De een noemt zich tekstschrijver, de ander een SEO-schrijver en weer een ander beschrijft zijn of haar functie als dat van een content marketeer. Zoom je echter verder in op de verschillende functies, dan zijn er een aantal belangrijke verschillen op te merken. In dit artikel beschrijven we deze verschillen. Zo geven we je een goed beeld van het type specialist welke past bij wat je zoekt! Een tekst van een tekstschrijver is namelijk niet hetzelfde als een tekst van een SEO-schrijver. (meer…)